nedeľa 14. novembra 2010

Úraz(y)

Kadejaké boľačky kolien boli stále, ako u každého, boli aj úrazy, napr. v roku 2006 som mal ísť aj na artroskopiu po páde pri sánkovaní :-), už som bol aj v nemocnici nejaký ten deň, lenže pre rôzne okolnosti ma neoperovali, ale behom roka som sa dostal opäť "do formy" :-). Ako sa hovorí, športovať treba stále, ale keď je zle s kolenom, tak treba ešte viac, aby spevnelo... všetko bolo relatívne v pohode až do januára 2010, kedy na futbale v telocvični sa mi tak trochu zaplietla noha s protihráčom a niečo puklo. Ale neprikladal som tomu žiadnu pozornosť, rozchodil som to, nič nenapuchlo, dal som si týždeň pauzu a išiel opäť na basketbal, ktorý tak milujem :-). No a to prišlo, pri blokovaní a následnom dopade to koleno nevydržalo, ruplo, bolesť neskutočná, aj slzička mi vyhrkla. Na pohotovosti som dostal Ibalgin a odporúčanie na navštívenie svojho ortopéda, keďže rontgen nič neukázal. Ortopéd pozrel a už ordinoval ako som očakával Condrosulf + nejaké tie rehabilitácie. Po troch mesiacoch opäť kontrola, otázka o koľko sa mi to zlepšilo a teraz pre zmenu som vyfasoval Glucomed. Zmenil som rehabilitačné stredisko, kde to bolo o 100% lepšie. Koleno pekne spevnelo, ale stále to nebolo ono. Skúsil som basketbal, to už bol máj a opäť sa mi podvrtlo koleno. Našťastie len tak zľahka, pokračoval som v rehabilitáciách a keď mi už aj tam ruplo v kolene, poslala ma doktorka z rehabilitácií na súkromnú kliniku. Hneď pri prvej návšteve a po aplikovaní kadejakých ich chvatov (lachman, pivot shift) mi bolo oznámené, že to bude roztrhnutý väz, poslali ma na magnetickú rezonanciu, ktorá to potvrdila + ukázala, že aj obidva menisky sú dosť vážne poškodené. Navrhnutá liečba: artroskopia, kde sa vyčistí koleno a následne po rehabilitácii podstúpim plastiku.

1 komentár:

  1. Ahoj,
    chcela by som sa spytat, aky lekar ta operoval. Tiez musim podstupit plastiku ACL a hladam niekoho schopneho, komu sa zverit do ruk. Podla blogu sudim, ze ty si si vybral spravne ;)
    Dakujem za pomoc a zelam vela zdaru do buducna.

    OdpovedaťOdstrániť