štvrtok 18. novembra 2010

Deň operácie

Tak prišiel deň D, presun na kliniku, prezlečenie sa do pyžamka s holou riťkou, meranie teploty, tlaku, nejaké tie tabletky na ukľudnenie žalúdka a oblbováky. Wobenym v deň operácie sa neužíva. Zavedenie ihly pre infúzie, ofačovanie zdravej nohy, pohovor s anesteziológom, presun na predoperačnú sálu, ešte posledné upresňovanie priebehu operácie s operatérom a išlo sa na to. Na operačnej sále zima neskutočná, zaspal som ale za chvíľku :-). Prebral som sa po štyroch hodinách v pooperačnej izbe, s triaškou a v ústach som mal ako po dobrej chlastačke :-). Mal som na sebe elektrickú deku, takže triaška rýchlo prešla. Bol som ešte pod drobnohľadom sestričiek, jediné čo som registroval bolo, že mám nejaký vysoký tep. Noha nejak nebolela, prstami som vedel hýbať, tak som spokojne oddychoval ďalej. Po hodinke prišiel presun na izbu, povinné telefonáty, návšteva priateľky a už tu bol večer. Noha nebolela, len nájsť tu správnu polohu bolo asi najťažšie. Do žíl som dostával kadejaké dobroty, neskôr aj prvú podkožnú včeličku proti trombóze. Prišla únava, tak som v pohode zaspal a celkom som bol prekvapený, že som prespal až do rána...

Video1: Anterior Cruciate Ligament (ACL) Reconstruction Animation,
Dr. Bertram Zarins, MD


Video2: priebeh plastiky nazivo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára